Proč ProfiÚčtenka
- Snadné používání jako kalkulačka
- Funguje i offline (výpadek internetu, elektřiny)
- Tisk na bluetooth nebo wifi tiskárně
- odesílání účtenky nebo uzávěrky v textové podobě na e-mail
- možnost ceníku
- pro Android, MAC a Windows 10
- Vyvíjí Solitea s.r.o. (dříve Cígler software) s více než 20 zkušenostmi vývoje sw v oblasti účetnictví
- je zdarma
iDoklad
- Cloudové účetnictví od Solitea s.r.o.
- Umí EET pro faktury (nad 10 tísíc Kč) i prodejky
- Lze provázat s ProfiÚčtenkou - ta posílá (archivuje) údaje i do iDokladu a z iDokladu lze nahrát do ProfiÚčtenky ceník
- Pro EET je potřeba placený Oblíbený tarif
- Umí data předat do účetních SW
Instalace ProfiÚčtenky
Stažení
Konfigurace
Po spuštění klikněte vpravo nahoře na ikonu menu, vyplňte první záložku
Firma, dále záložku
Účtenka a na závěr záložku
EET: DIČ je od 1.3.2018 z nařízení Ústavního soudu nepovinné, ale nevím, zda již na to ProfiÚčtenka zareagovala. Dále je potřeba zaškrtnout EET zapnuto, režim provozu běžný. ID provozovny je 11. Pokud máte více provozoven, čísla vyčtete na serveru ministerstva, kde jste provozovny registrovali. ProfiÚčtenka neumí snadno mezi nimi přepínat, je potřeba to zde případně ručně měnit. ID pokladny je jednoznačná identifikace zařízení. Pokud máte jen jedno, dejte 1, pokud více, dávejte např. 1,2,3... Nakonec je třeba nahrát certifikát (soubor s příponou .p12) , který jsme si
vygenerovali na stránkách ministerstva a zadat jeho námi zvolené heslo. Tlačítko
TEST EET pak ověří zda je vše nastaveno dobře.
Propojení s tiskárnou
Používáme tiskárnu
Cashino PTP-II BT. Po jejím zapnutí je nejprve potřeba ji spárovat jako Bluetooth zařízení s vaším mobilem/tabletem v nastavení mobilu. Následně je možno jít do nastavení ProfiÚčtenky na záložku
Zařízení, stisknout tlačítko
PŘIDAT TISKÁRNU, Bluetooth a vybrat ji. Zvolte 42 znaků na řádek, Font B, vypněte tisk QR kódu.
Z hlediska EET jste povinni vystavit účtenku bez ohledu na to, zda ji zákazních chce nebo ne. Není nutné ji tisknout, ale je nutné se dohodnout na formě předání se zákazníkem. Pokud mu stačí e-mailem, ok, ale pokud ji požaduje na papíře, musíte mu vyhovět. Nemáte-li tiskárnu, zbývá vám jen možnost celou účtenku ručně přepsat, což je časově náročné a snadno v tom uděláte chybu.
Ovládání
Nejjednodušší způsob je zadat částku jako na kalkulačce a stiskout platby, hotově. Položka se odešle a pokud máte připojenou tiskárnu, vytiskne se automaticky.
Pokud jste plátci DPH, musíte nejprve volit položky jako fin. prodej 15% nebo 21%
Takto vystavená účtenka není daňovým dokladem a není třeba ji archivovat. Daňový doklad vystavíte samostatně - např. jako předepsanou Herbalife prodejku.
ProfiÚčtenka vám ale umožňuje i vydat EET účtenku, která je daňovým dokladem. V tom případě si nejprve vytvořte ceník a účtenku pak vystavujete vybíráním z tohoto ceníku.
V případě vracení peněz je třeba toto také zaevidovat. V tom případně nejprve stisknete tlačítko Vratka a zadáte částku, kterou vracíte (bude zobrazena se záporným znaménkem). Odešlete jako platbu stejným způsobem. Potřebujete-li stornovat celou vystavenou účtenku, můžete jít do nastavení na záložku
Doklady a po kliknutí na účtenku budete na konci vidět tlačítko Vratka.
Více o Profi Účtence na
www.profiuctenka.cz