Vygenerování EET certifikátu

K čemu je potřeba certifikát?

Slouží k podepsání komunikace se serverem ministerstva. Tj. díky němu je potvrzeno, že tam údaje posílate skutečně vy, a ne někdo jiný vaším jménem.

Každé zařízení, které bude EET účtenky vystavovat jej tedy potřebuje. Pokud máte zařízení více, můžete použít stejný certifikát nebo můžete mít pro každý svůj. Certifikát vás nic nestojí a platí tři roky. Pokud ho ale nebudete dále používat, je vhodné jej na stránkách ministerstva zneplatnit.

Jak certifikát vygenerovat

Je potřeba se přihlásit na stránky daňového portálu a s použitím autentizačních údajů, které jste obdrželi, se přihlásit. Pokud se přihlašujete poprvé, budete si muset změnit vygenerované heslo po úspěšném přihlášení.

Certifikat3-(1).png

Na záložce Poplatník zkontrolujte údaje o vás

Na záložce Provozovny je potřeba zadat vaše provozovny - místa, kde dochází k prodeji. Pokud provozovnu nemáte a prodáváte např. po známostech, vyplníte místo podnikání - zřejmě vaše trvalé bydliště. Pro distributory Herbalife jsme volili jako převažující činnost maloobchod s ostatním zbožím (509). Typ provozovny je Stálá (mobilní je např. auto a virtuální e-shop)

certifikat5.png

Vytvoření certifikátu

Běžte na záložku CERTIFIKÁTY
certifikat6.png

Zvolte NOVÝ CERTIFIKÁT, VYTVOŘIT ŽÁDOST V PROHLÍŽEČI
ZadostCertifikat-(1).png

Vymyslete si pro tento certifikát heslo a zapamatujte si ho ;) Heslo je proto, aby nemohl certifikát zneužít někdo jiný a nahrát si jej do svého zařízení.

ZadostCertifikat2-(1).png

V dalším kroku dejte Odeslat žádost a následně Vytvořit exportní soubor

ZadostCertifikat4-(2).png
Vygenerovaný soubor si stáhněte.

ZadostCertifikat5-(1).png

ZadostCertifikat6-(1).png
Tento soubor budete následně potřebovat při instalaci zařízení (Profi Účtenka, iDoklad, jiné pokladní zařízení).

Další kapitoly